GENEL CERRAHİ

OP. DR. Ahmet İmdat Koçberber

Genel Cerrahi Uzmanı

Genel Cerrahi Nedir?
Vücutta sistemik ve lokal problemleri cerrahi yöntemlerle tedavi yanında, genel prensipler (yara iyileşmesi, yaralanmaya metabolik ve endokrin cevap gibi) konularını içeren ve gelişimleri açısından pek çok cerrahi ve temel tıp dallarını etkilemiş bir teknik disipline verilen addır.
Merkezimizde safra kesesi taşları ve hastalıkları nedeniyle Laparoskopik (kapalı) Safra Kesesi, Göbek Fıtığı, Kasık Fıtığı, Hemoroit (basur), Tiroit ameliyatı , Kıl Dönmesi (Pilonidal Sinüs), Anal Fistül/Fissür, Perianal Apse Direnajı, Memede Kitle, Apandisit Ameliyatları ile Lipom Çıkarılması, Apse Boşaltılması, Tırnak Çekimi-Tırnak Yatağı Revizyonu, Yara Yeri (Skar) Revizyonu ve Biyopsi işlemleri başarı ile yapılmaktadır.

Safra Kesesi Ameliyatlarının Bir Sakıncası Ya Da Yan Etkisi Var Mıdır?
Uygun şartlarda ve tecrübeli ellerde yapıldığında diğer ameliyatlarda olanlardan farklı bir yan etkisi mevcut değildir.

Safra Kesesi Ameliyatlarının İyileşme Süreci Nasıldır? Hasta Ne Zaman Taburcu Olur?
Safra kesesi ameliyatı sonrası hasta 1.gün taburcu edilir. Hasta yaklaşık 1. hafta sonunda da normal beslenmeye geçip günlük hayatına dönebilir.

Safra Kesesi Ameliyatlarından Sonra Dikkat Edilmesi Gereken Şeyler Nelerdir?
Hastadan yaklaşık 10-15 gün süreyle doktorunun ona bildirdiği zor hazmedilen gıdalardan uzak durması gereklidir. Sonrasında hasta normal  beslenmeye geçebilir.

Safra Kesesi Ameliyatları Açık Mı Kapalı Mı Yapılır?
Safra kesesi ameliyatları kapalı (LAPARASKOPİK) yapılmakta ancak karnın içindeki yapışıklıklardan dolayı açık ameliyata da dönülebilmektedir. Ancak açığa dönme olasılığı ameliyatı yapan genel cerraha da bağlıdır ancak genel olarak çok düşüktür.

Kasık Fıtığı Ameliyatı Yapılıyor Mu? Sgk Geçerli mi?
Evet, merkezimizin SGK anlaşması mevcuttur.

Kasık Fıtığı Ameliyatı Yapılırken İki Taraf Aynı Anda Yapılabiliyor Mu?
Yapılması mümkündür ancak tavsiye edilmemektedir.

Kasık Fıtığı Ameliyatının Herhangi Bir Sakıncası Ya Da Yan Etkisi Var Mıdır?
Olabilecek muhtemel ameliyat komplikasyonları haricinde 1-1,5 ay süreyle ağır, spor aktivitelerinden uzak kalması istenir.

Kasık Fıtığı İçin Ameliyatının İyileşme Süreci Nedir?  Ne Zaman Kontrol İçin Gidilmeli ?
10 gün sonra kontrollü olarak işine gidebilir.

Apandisit Ameliyatı Nasıl Yapılır? Merkezinizin Sgk Anlaşması Var Mı? Doktorlarınız Bu Ameliyatı İyi Yapıyor Mu?
Apandisit ameliyatı aciliyeti olan bir ameliyattır. Tanı konulduğunda mutlaka acilen ameliyatı gerektiren bir hastalıktır.

Apandisit Ameliyatının Herhangi Bir Yan Etkisi Var Mıdır?
Tüm ameliyatlarda olduğu gibi apandisit ameliyatında da yapılan ameliyat kesesi ve kullanılan ilaçlara bağlı olarak problemler olabilir.

Apandisit Ameliyatı Sonrası İyileşme Sürecesi Nasıldır?
Hasta 1 hafta sonunda işine gider ancak 1-1,5 ay süreyle sportif faaliyetlerde bulunamaz.

Ameliyatlardan Önce Kilo Vermek Gerekli Midir?
Özellikle karın-kasık fıtıklarında kilo vermekte çok yarar vardır. Kilo vermek yara iyileşmesini ve günlük yaşama dönme süresini belirgin şekilde kısaltacaktır.

Merkezinizde Hemoroid Ya Da Anal Fistül Ameliyatı Yapılıyor Mu?
 Evet merkezimizde hemoroit ve fistül ameliyatları yapılmaktadır. Ameliyat fiyatı hastanın durumuna göre değişmektedir.

Hemoroid ya da Anal Fistül Ameliyatından Sonra Tekrarlama Oluyor Mu?
Bazı hastalarda olabilmektedir. Tekrar etme durumunu engellemek için hastanın da dikkat etmesi gereklidir.

Hemoroid ya da Anal Fistül Ameliyatından Sonra Nelere Dikkat Edilmelidir?
Genel cerrahi uzmanımızın size ameliyat sonrasında beslenme ve büyük tuvalet alışkanlığı konusunda verdiği önerilere dikkat edilmesi gereklidir.

Hemoroid ya da Anal Fistül Ameliyatının İyileşme Süreci Nedir?
Ameliyat sonrasında yaklaşık 20 gün ile 1 ay diyebiliriz.

Meme Kanseri Teşhisi İçin Ne Yapılmalıdır?
Meme kanserinde en önemli Altın kural ERKEN TANI’dır. Bütün kadınların belli aralıklarla kendini kontrol etmesi ve en ufak bir şüpheli durumda uzmana başvurması gereklidir.

Meme Usg ya da Mammografi Kaç Yaşından Sonra Ve Ne Kadar Süre Aralıklarında Çekilmelidir? Merkezinizin Sgk Anlaşmanız Var?
Merkezimizin SGK anlaşması vardır. Kişini daha önce hiçbir şikâyet yok ve ailede meme kanseri öyküsü yok ise 40 yaşından sonra yıllık mamografi ve ultrason takibi gerekir.

Memede Kist Ameliyatı Yapılıyor Mu? Sgk Karşılıyor mu?
Evet, meme kisti ameliyatı merkezimizde yapılmaktadır.

Hastanede Doktorlarınız Meme Biyopsisi Ve Tiroid Biyopsisi Yapıyor Mu?
Evet hastanemizde doktorlarımız tarafında meme ve tiroit biyopsi işlemleri yapılmaktadır.

Meme Kanseri Ya Da Tiroid Kanseri Teşhisi İçin Biyopsi Yaptırmak Yeterli Midir?
Çoğunlukla yeterlidir. Ancak biyopsi sonucu alınan materyal patolojiden yetersiz materyal diye az da olsa geri gelebilmektedir.

Memede Kist Ameliyatının Herhangi Bir Yan Etkisi Var Mıdır?
Meme kisti ameliyatlarının herhangi bir yan etkisi yoktur.

Memede Kist Ameliyatından Sonra Nelere Dikkat Edilmelidir?
Rutin kontroller çoğunlukla yeterlidir. Ayrıca hasta östrojen içerikli uzun süreli tıbbi tedavi ve doğum kontrol haplarından uzak durmaya çalışmalıdır.

Memede Kist Ameliyatının İyileşme Süreci Nedir?
Meme kisti ameliyatlarında iyileşme yapılana ameliyatın büyüklüğüne göre değişmektedir. Ama normal şartlarda hasta ameliyat sonrası 2. günden itibaren normal yaşantısına döner.

Karaciğer Yağlanması Nasıl Belli Olur?
Yapılacak bir üst abdomen ultrasonografisi ile karaciğer yağlanması kolaylıkla belli olur.

Karaciğer Yağlanmasının Tedavisi Nedir?
Bu konuyla ilgili bir hastanın dahiliye uzamının görülmesi gerekir.

Karaciğer Yağlanmasında Nelere Dikkat Edilmelidir?
İlgili uzmanın önerilerini dikkate almak gerekir.

Benler Tehlikeli Midir? Ben Alma Fiyatı Ne Kadar?
Tehlikeli olanları ve olmayanları vardır.  Uzman doktor muayenesi sonrası karar verebilir.

Büyüyen Ya Da Renk Değiştiren Benleri Aldırmak Gerekli Midir?
Büyüyen ve renk değiştiren benlerin tedbir amaçlı kontrol edilmesi ve gerekiyorsa alınması gereklidir.

Aldırılan Benlerin Yerinde İz Kalır Mı?
Kesin bir şey söylemek zordur çünkü benlerin yerleşim yeri büyüklüğü önemlidir.

Dışkıda Kan Olması Ne Tür Hastalıkların Habercisidir?
Mide-barsak kanaması, bağırsakta polip varlığı kalın bağırsak kanseri, anal fistül (makat çatlağı) ve hemoroit gibi hadiseler dışkıda kana sebep olabilir.

İnce Bağırsak Ya Da Kalın Bağırsak Hastalıkları Teşhis Edilir?
Muayene, kan tetkikleri, ultrasonografi, endoskopi ve kolonoskopi, tomografi, MR sayılabilir.

İnce Bağırsak Ya Da Kalın Bağırsak Hastalıklarının Tedavi Süreci Nedir?
Mevcut hastalığın yeri ve hangi seviyede olduğuna göre değişiklik gösterir.

Hastaneniz Doktorları Kıl Dönmesi Ameliyatı Yapılıyor Mu? Sgk Var Mı? Ücreti Ne Kadar?
Evet doktorumuz kıl dönmesi ameliyatı yapmaktadır. Merkezimize geldikten sonra muayene sonrası fiyat verilmektedir.

Kıl Dönmesi Ameliyatından Sonra Tekrarlama Riski Var Mıdır?
Kıl dönmesi ameliyatlarından sonra her hastada olmamakla birlikte tekrarlama riski vardır.

Kıl Dönmesi Ameliyatının İyileşme Süreci Nedir?
Kıl dönmesi ameliyatlarının iyileşme süresi işlemden yaklaşık olarak 20 gün ile 1 aydır.

Kıl Dönmesi Ameliyatından Sonra Nelere Dikkat Edilmedilir?
Kıl dönmesi ameliyatlarından sonra ameliyat yapılan bölgenin kıldan arındırılması ve temizliğe dikkat edilmesi önemlidir.

Kıl Dönmesi Ameliyatı Sonrasında Hastanın Hareketlerinde Bir Kısıtlanma Olur Mu?
Kıl dönmesi ameliyatlarından sonra hastanın 1 ay süreyle dikkat etmesi gerekmektedir.

Genel Cerrahi Tedavi Edilen Hastalıklar:

• Anal apse
  • Meme kanser taraması (Mammografi , Meme MR )
  • Anal fistül
  • Apandisit ameliyatı
  • Apse açılması
  • Et beni ve yağ bezeleri tedavisi
  • Fibrokist
  • Göbek fıtığı ameliyatı
  • Hemoroit (basur) teşhis ve tedavisi
  • İnce ve kalın bağırsak problemleri teşhis ve tedavisi
  • Karaciğer yağlanması teşhis ve tedavisi
  • Umblikal herni (böbrek fıtığı)
  • Nasır tedavisi
  • Kasık fıtığı ameliyatı
  • Kıl dönmesi tedavisi ve ameliyatları
  • Kronik kabızlık
  • Kronik anal fistül
  • Karın ağrısı (kolit) teşhis ve tedavisi
  • Laparoskopik kolesistektomi (kapalı safra kesesi ameliyatı)
  • Lipom
  • Makat çatlağı ve hastalıkları
  • Meme hastalıkları ve cerrahi işlemleri
  • Meme kanseri teşhis ve tedavisi
  • Meme kistleri teşhis ve tedavisi
  • Mide bağırsak teşhis ve tedavisi
  • Peri anal apse
  • Pilonidal sinüs (kıl dönmesi) ameliyatları.
  • Safra kesesi hastalıkları
  • Siğil tedavisi
  • Tırnak batması tedavisi
  • Tırnak çekimi
  • Tiroit ameliyatları
  • Laparoskopik(kapalı) mide, bağırsak, safra kesesi ameliyatları
  • Varis teşhis ve tedavisi

Bilgiye mi ihtiyacınız var?
Rahatsızlığınız, fiyatlar ve hizmetlerimiz hakkında bilgi almak isterseniz tıklamanız yeterli.